NEDEN MONTESSORİ
KİŞİSEL EĞİTİM
- Eğitim her çocuğa özel programlanır ve uygulanır. Her çocuk biredir ve kendi hızında eğitim alır.
- Çocuklar karışık yaş uygulaması ile kendi gelişim seviyelerine göre eğitim alabilirler.
SEÇİM ÖZGÜRLÜĞÜ
- Çocuk çalışmayı bitirmeye zorlanmaz. Kesintisiz çalışma döngüsü vardır. Doyuma ulaştığında kendi öğrenme döngüsünü tamamlar.
- Kendi çalışmasını kendi seçen çocuk mükemmelleşmek için kendi içgüdüsüyle tekrar yapar.
- Hata, öğretmenler tarafından değil,materyeller hata kontrolü içerdiği için çocuklar tarafından öğrenilir.
HAREKET ÖZGÜRLÜĞÜ
- Planlanmış çevre özdisiplin sağlar. Ne istediğini bilerek hareket eden çocuk disiplinli davranır.
- Hareket etmek büyümesi için en önemli ihtiyaçtır. Hem zihni gelişir hem de beden kontrolü gelişir.
- Öğrenciler dilediklerince hareket ederler, aktiflerdir.
Montessori Eğitim Metodu
- Bireysel öğretim teknikleri uygulanır.
- Eğitimci gözlemcidir, pasiftir ve rehberdir.
- Karma yaş grubunun avantajlarından faydalanılır.
- Çocuk yaptığı hatayı materyallerin tümünde bulunan hata kontrolü ile kendi bulur.
- Çocuk çalışacağı materyale, nerede çalışacağına (masada veya halı üzerinde) ve çalışmanın süresine kendi karar verir.
- Hareket serbestliği vardır.
- İsteyen çocuk çalışmalarına ara vererek dinlenebilir.
- Kişisel disiplin eğitim metodu ile geliştirilir.
- Çocuk çalışmak, öğrenmek ve gelişmek için başkalarının övgülerine ve dışsal motivasyona ihtiyaç duymaz.
- Üç boyutlu ve çocuğun tüm duyu organlarına hitap eden özel olarak üretilmiş materyaller çocuğun öğrenmesini ve yaşadığı dünyaya ait gerçek bilgiler edinmesini kolaylaştırır.
- Çocuk kendi potansiyelinin en üst seviyesine çıkmak için uğraş verir.
Geleneksel Eğitim Metodları
- Grup öğretimi teknikleri uygulanır.
- Eğitimci aktiftir, kontrol edendir.
- Aynı yaş grubuna uygulanabilir.
- Çocuk hata yaparsa eğitimci hatasını çocuğa söyler.
- Eğitimci önceden çocuğun hangi çalışmayı, nerede ve
- hangi süre boyunca yapacağını planlar.
- Ders bitimine kadar çocuğun hareket etmesi engellenir.
- Sadece belirli zamanlarda örneğin teneffüslerde çocuk dinlenebilir.
- Disiplin eğitimcinin zorlamasıyla sağlanır.
- Çocuk kendisinde doğal olarak var olan öğrenme ve çalışma isteğini unutmuşçasına sürekli bir biçimde öğretmeninin onu motive etmesine ve onu ödüllendirmesine ihtiyaç duyar.
- Özel olarak geliştirilmiş ve eğitim sistemine has olan materyaller yoktur.
- Çocuk diğer arkadaşları ile rekabet eder ; beceri ve yetkinliklerini başkalarıyla kıyaslar.
MONTESSORİ FELSEFESİYLE EĞİTİM ÇOCUĞA NE KAZANDIRIR?
- Çocuk, kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla gelişir.
- Dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenir.
- Çalışma isteğini ve zevkini geliştirir.
- Üretken olur.
- Toplumsal bir varlık olur.
- Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini öğrenir.
- Özgüvenini ve sorumluluk duygusunu geliştirir.
- Disiplini içselleştirir.
- Bir problemi nasıl tanımlayacağını ve onu çözmek için nasıl çalışılacağını öğrenir.
- Kendisine ve başkalarına karşı saygı duyar.